מיתוג עסקים זה אחד הדברים החשובים ביותר בכל עסק שמכבד את עצמו.
תחשבו על זה למשל כמו תעודת זהות עסקית, המקבצת בתוכה את כל השפה המיתוגית והעיצובית שלכם.
כך בעצם אתם יכולים לתקשר עם הלקוחות ולמנף את העסק שלכם כעסק בעל זהות ייחודית ומרשימה.
גרפיקה ומיתוג עסקים
עד כמה באמת חשוב שלעסק שלכם תהיה זהות משל עצמו?
מיתוג זה חלק אינטגרלי מזהות העסק, הנותן לו את זהותו הייחודית וטביעת אצבע שאין שנייה לה.
בתור התחלה, זהו הצעד החשוב ביותר על מנת למנף את הזהות המיתוגית ולצאת איתה לדרך.
מיתוג עסקים כולל את כל השפה העיצובית העסקית, כמו למשל: הלוגו. הלוגו אמור להיות הדבר הראשון שמציג אתכם כלפי חוץ – כלפי לקוחות, שותפים עסקיים, משקיעים, וכיוצא בזה. הלוגו הוא נקודת ההתחלה והדבר המרכזי ביותר,
ובאמצעותו ממשיכים את השפה העיצובית בהתאם לצבעים ולטקסטורות המתאימות. החלטתם להשתמש בצבעים מסוימים?
הם יחזרו לאורך כל השפה העיצובית וימתגו אתכם בצורה שלא יוכלו לזהות אתכם בצורה אחרת. כשיראו את הלוגו שלכם – יידעו בדיוק מי אתם.
עד כמה מיתוג לעסקים באמת חשוב?
חשוב לדעת בדיוק מהו המסר בו אתם מעוניינים, לאיזה קהל יעד לחשוף את אותו המסר, ודרך אילו ערוצים אתם רוצים להעביר אותו. חשוב לבחון גם את המתחרים, אפילו את המותגים הגדולים ביותר, בין אם אתם חברה גדולה או קטנה שמעוניינת למצב את עצמה – תמיד לומדים מהטובים ביותר.
קחו למשל את נייק, אדידס, אפל, גוגל, פייסבוק, וכו'. ברגע שתיתקלו בלוגו שלהם, ישר תדעו מי הם ומה הם עושים.
החברות הללו מיתגו את עצמן באמצעות חשיפה לקהל יעד מדויק, שפה עיצובית אחידה,
לוגו זכיר שמזוהה עם המותג, ומוצרים ייחודיים ואיכותיים שאין באף חברה אחרת.
באמצעות ערוצי השיווק השונים, הכוללים גם פרסומות ושלטי חוצות,
מותג גדול הוא דבר עוצמתי וחזק עם קהל לקוחות יציב ונאמן שאין שני לו.
דבר נוסף וחזק מאוד כיום – עיצוב ברשתות החברתיות. בין כל הגלילות בפייסבוק או באינסטגרם, מדי פעם תקפוץ לכם מודעה אטרקטיבית עם מוצר מסוים.
גם אם אתם לא מעוניינים ספציפית במוצר, עדיין תימשכו לעיצוב המודעה, לתוכן שלה,
ואולי בסוף אפילו תתעניינו גם במוצר. כך עושים שיווק נכון גם בסושיאל וזה מה שמושך את העין.